V roce 2015 jsem vytvořil logo / logotyp pro poradenskou a vzdělávací společnost Interskill s.r.o. – firmu, která se zabývá rozvojem lidských zdrojů, optimalizací systémů řízení obchodu a mnoha velmi komplikovaně znějícími věcmi.
Logotypů založených na nějaké příchuti fontu Helvetica bylo již tehdy přespříliš. Vzhledem k zadání i druhu klienta však Neue Helvetica jednoznačně vyhrála. Logo dostalo jak grafický manuál, tak příběh pro rozhodující pracovníky.
(…) Vycházel jsem z rodiny písem Neue Helvetica, která v sobě spojuje reminiscence tradičních hodnot s moderním šmrncem a poskytuje dostatečnou univerzálnost použití a kombinovatelnost s jinými fonty i vizuálními styly. Fyziologický optický klam (vycházející z Kaniszova fiktivního trojúhelníku) odkazuje jednak na výraz “inter” = “mezi” tím, že vytváří zdánlivou ohrádku, ve které se samotný nápis nachází, a na výraz “skill” = “dovednost” právě tím, že se jedná o psychologický jev iluze, kdy pozorovatel svou myslí tvar sám aktivně dotváří. Neuzavřenost rámečku vyjadřuje interdisciplinaritu, propojenost s okolím, “vše souvisí se vším”. Část nazvu “skill” je plně vybarvena, přenáší tedy pomyslné těžiště do spodní části loga a navozuje dojem stability. (…)
Část mého vysvětlení, co jsem udělal a proč… Zadavatelé byli nadšeni.
Logo je částečně modulární, aby mohlo odlišovat jednotlivé projekty. Mění se mu “vybarvení” horní řady písmen a přibývá piktogram pro rychlou jednoznačnou rozeznatelnost i osobou s poruchou barvocitu.
Součástí původní dohody bylo i vyhotovení webové prezentace, měli jsme tedy našlápnuto směrem k celému corporate identity. Plány byly skutečně velké, obsahovaly sny o interaktivních myšlenkových mapách a dalších technologických vychytávkách. V době vzestupu HTML 5 a opouštění od Flashe to znělo jako výborné dobrodružství.
Bohužel k realizaci nedošlo, interskill.cz běží dodnes na holém WordPressu s defaultní šablonou. A logo se ukrývá jen v mém portfoliu jako zajímavá vzpomínka.