Projekt Parabelum (oficiální Facebook a Bandzone s hudebními ukázkami) je česká metal-core hudební skupina, která působí již od roku 2001. Prošla množstvím změn, nyní zakotvila v post-apokalyptické podobě a na konci roku 2018 vydala album Junktown, pojmenované po festivalu Junktown. O všech zmíněných záležitostech se rozepíšu v dalších příspěvcích, neboť s nimi mám něco společného. Tentokrát bych se rád věnoval kreativní retuši jedné fotografie.
Originální snímek kapely pořídil Ivan Šulek přímo na již jmenovaném festivalu Junktown. Fotografie má hutnou atmosféru a “funguje” výborně sama o sobě, pro účely kampaně podporující nové album bylo ovšem nutné drobně poupravit a stylizovat všechny materiály. Po bleskovém dohodnutí, jakým směrem se chceme ubírat, jsem měl v tvorbě volnou ruku.
Pohled na krásně olistěné stromy zcela neodpovídal mé představě o světě po katastrofě, vložil jsem proto jako objekt pozornosti ceduli s logem. Oddělil jsem postavy od pozadí a pozadí samotné obdrželo první várku digitálního opotřebování, což v kombinaci s hrubšími konturami a nově vzniklou perspektivou pomohlo v dalších krocích tvořit dojem nereálného “komiksového” vzezření.
Jedno z plánovaných použití bylo umístění do knížečky kompaktního disku. Na obrázku výše si můžete prohlédnout ranou fázi konceptu stránky a téměř finální stav retuše. Postavě “smrťáka” přibyl efekt dýmu a “ohnivý jezdec” vzplanul. Fotografie je uměle přeexponovaná, překontrastovaná, přeostřená a má více vrstev struktury.
V bookletu CD Junktown byla nakonec fotografii věnována prostřední dvoustrana. Fotografie samotná má pro správně omšelý vzhled “okousané” rohy, nerovné strany a mnohé další “bolístky”, které mají navodit dojem, že toho má hodně za sebou. Vše je nerealisticky přehnané, snové. Po stranách jsou skryty kaligrafie, které provází celou kampaň.
Během turné chtěla mít kapela i suvenýr v podobě samostatně vytištěné fotky, který by mohla rozdávat fanouškům. Obrázek jsem tedy oříznul do velikosti 9×13 cm, přidal mu opotřebení, která jsou dostatečně výmluvná i po vytištění na “krásný” fotopapír a dveře umělecky upraveného automobilu v pozadí doplnil o kaligrafii. Díky nadsázce materiály ve finální podobě nevypadají jako skutečné relikvie, ale spíše jako artefakty z počítačové hry.